Главная » Статьи » Мои статьи

Специфіка та класифікація послуг як предмета торгівлі
Фахівці зазначають, що послугам властиві певні особливості, які відріз-няють їх від товарів, обумовлюють специфічність організації і обліку між-народної торгівлі ними, суттєво впливають на міжнародні маркетингові дії фірм-експортерів послуг. Так, Ф.Котлер називає чотири особливості послу-ги як товару: неосяжність, невіддаленість від джерела, непостійність якості та нездатність до збереження [4, с.638-639].
Дійсно, до послуги не можна доторкнутись, її не можна потримати в руках, і тому часто виникають труднощі стосовно моніторингу, вимірю-вання та відповідно оподаткування таких операцій. Зазвичай послуги на-даються і споживаються в один і той же час, тобто споживач приймає без-посередню участь в процесі надання послуги (наприклад, отримує консультації). Послуги часто не є стандартизованими: вони пристосовані до потреб конкретного споживача. В цілому можна говорити про те, що іс-нує значна диференціація послуг. Слід також зазначити, що послуги в різ-них країнах відрізняються між собою. Послуги неможливо зберегти як ви-робничі запаси. Це також передбачає певні особливості торгівлі послугами в просторі та часі. Часто важко відокремити послуги від товарів, з якими вони можуть бути пов’язані в тій чи іншій мірі.
Стрімкий науково-технічний прогрес кількох останніх десятиріч в галузі транспорту, обчислювальної техніки та телекомунікацій, в тому числі ро-звиток Інтернету та електронної торгівлі, призвів до того, що фірми тепер використовують більш віддалені ресурси та можуть обслуговувати все більш обширні ринки. Ця тенденція до глобалізації, посилена політикою лібералізації та зняттям бар’єрів регулювання економічної діяльності, виз-вала стійкий ріст обсягів міжнародних інвестицій та збільшення торгівлі товарами та послугами. Удосконалення засобів зв’язку та поява транснаці-ональних підприємства також спрощують переміщення людей у якості са-мостійних постачальників послуг
Сфера послуг є найбільшим реципієнтом міжнародних інвестицій, які в 1999 році склали трохи більше половини світових потоків. За показниками платіжного балансу на долю послуг припадає п’ята частина світової торгі-влі [14, с.26].
Сьогодні є лише незначна кількість надійних міжнародних співставлень даних торгівлі послугами через зарубіжні філіали, проте згідно даних лише по США у 1998 році обсяг послуг, наданих на зовнішніх ринках зарубіж-ними філіалами американських компаній та на ринках США американсь-кими філіалами іноземних компаній, перевищив відповідні обсяги експорту та імпорту послуг, зареєстрованих в платіжному балансі США.
Існує низка статистичних систем та класифікацій послуг (часто неспівс-тавних між собою), зокрема: Керівництво з платіжного балансу, п’яте ви-дання МФВ, та Система національних рахунків 1993 року, Класифікація основних продуктів ООН, Міжнародна стандартна галузева класифікація всіх видів економічної діяльності, Класифікація торгівлі послугами ОЕСР та Євростату, рекомендації по статистиці міжнародної міграції ООН, тощо. Розглянемо основні з них.
Система національних рахунків 1993 року являє собою комплексну си-стему рахунків, пов’язаних з економічною діяльністю та секторами еконо-міки країни. Для збору даних по операціях певної країни з усіма іншими в цій системі передбачений «рахунок зовнішніх операцій». В рамках цього рахунку існує «рахунок зовнішніх операцій по товарах та послугах», де окремо реєструються торгівля товарами та послугами.
До речі, ГАТС не дає визначення послуг, а в системі національних ра-хунків 1993 року застосовується таке визначення: «Послуги не можуть приймати форму матеріальних об’єктів, на які могли б розповсюджуватись права власності. Реалізація послуг та їх виробництво невід’ємні один від одного. Послуги представляють собою результат різноманітної діяльності, що здійснюється виробниками на замовлення споживачів, і яка зазвичай призводить до зміни стану одиниць, що споживають ці послуги. Момент завершення виробництва співпадає з моментом надання цих послуг спожи-вачам» [14, с.7].
В п’ятому виданні Керівництва з платіжного балансу МФВ (КПБ) міс-титься опис концептуальної основи, яка є фундаментом статистики платіж-них балансів. У відомостях платіжного балансу систематично сумуються, за певний період часу, операції, що здійснюються між тією чи іншою краї-ною та іншим світом. Операції, головним чином між резидентами та нере-зидентами, включають ті, в яких приймають участь товари, послуги та до-ходи; в який є фінансові вимоги та зобов’язання відносно іншого світу; і ті (наприклад дарування), які класифікуються як трансферти. Поняття опера-ції визначається як економічний потік, що відображає створення, перетво-рення, обмін, передачу чи ліквідацію економічної вартості чи передбачає перехід права власності на товари та/чи фінансові активи, надання послуг чи праці та капіталу.
Основні компоненти послуг цієї статистичної системи включають:
1.    транспортні послуги;
2.    поїздки;
3.    послуги зв’язку;
4.    будівельні послуги;
5.    страхові послуги;
6.    фінансові послуги;
7.    комп’ютерні та інформаційні послуги;
8.    роялті та ліцензійні платежі;
9.    інші ділові послуги;
10.    послуги приватним особам та послуги в сфері культури та відпочин-ку;
11.    державні послуги, не віднесені до інших категорій.
До транспортних послуг відносяться всі види транспортного обслуго-вування, що здійснюється резидентами однієї країни для резидентів іншої країни, які включають пасажирські перевезення, вантажні перевезення (фрахт), оренду (для перевезень за договором чи чартерних перевезень) транспортних засобів разом з екіпажем, а також пов’язані з цим супутні та допоміжні послуги. При цьому з категорії транспортних пологу виключа-ють деякі види суміжної діяльності: страхування зовнішньоторгових ван-тажів (які входить в страхові послуги), товари, що придбані в портах тран-спортними підприємствами-нерезидентами, та ремонт транспортного обслуговування (які враховуються як товари, а не послуги); ремонт заліз-ничних шляхів, конструкцій та споруд в морських портах та аеропортах (який включається в будівельні послуги); та оренда чи чартер транспорт-них засобів без екіпажу (яка включається в операційний лізинг).
Поїздки як компонент відрізняються від більшості інших міжнародних послуг тим, що їх характерною особливістю як функціональної категорії є орієнтація на споживача, в той час як інші послуги в більшості класифіку-ються за видом продукту. Приїжджаючий прибуває в зарубіжну країну з метою придбання товарів та послуг. Дорожні витрати визначаються покуп-цем і не обмежуються одним продуктом, і тому вони не визначені ні в якій відповідній категорії Класифікації основних продуктів ООН. Фактично в компонент поїздки включаються витрати по широкому діапазону послуг та товарів.
Послуги зв’язку включають два під компоненти — поштове обслугову-вання та службу кур’єрського зв’язку; та послуги в галузі телекомунікацій. Стаття «поштове обслуговування та службу кур’єрського зв’язку» включає збір, транспортування та доставку листів, газет, періодичних видань, бро-шур та інших друкованих видань, посилок та бандеролей, а також послуги поштових відділень зв’язку чи оренду абонементних поштових ящиків. Стаття «послуги в галузі телекомунікацій» охоплює передачу звуку, зо-бражень та інших інформаційних потоків за допомогою телефону, телексу, телеграфу, радіо– та телевізійного віщання, супутникового зв’язку, елект-ронної пошти, факсимільного зв’язку і т.ін., в тому числі обслуговування комерційних інформаційних мереж, проведення телеконференцій та здійс-нення допоміжних послуг. В статтю не включається вартість наданої інфо-рмації. До цієї категорії відносяться також послуги сотового телефонного зв’язку, послуги магістральних мереж та послуги по наданню доступу в режимі он-лайн, в тому числі забезпечення доступу в Інтернет. Не вклю-чаються послуги з наладки обладнання телефонних мереж (включені в статтю будівельні послуги) та послуги із створенні баз даних та супутні комп’ютерні послуги з забезпечення доступу до даних та їх обробки, які надаються з використанням серверів баз даних (включені в статтю комп’ютерні та інформаційні послуги).
Будівельні послуги включають спорудження будівельних об’єктів та монтаж обладнання, які виконуються працівниками підприємства за межа-ми економічної території, на якій воно знаходиться. Рекомендується про-водити розбивку цієї статті на будівництво за кордоном та будівництво в країні ведення обліку. Така розбивка дозволяє реєструвати на валовій ос-нові як надані будівельні послуги, так і товари та послуги, придбані в приймаючій країні нерезидентами-постачальниками послуг. Таким чином, під компонент будівництво за кордоном включає будівельні послуги, нада-ні нерезидентам підприємствами-резидентами країни, що веде статистику (кредит), а також товари чи послуги придбані цими підприємствами в приймаючій країні (дебет).
Страхові послуги включають здійснення страховими компаніями-резидентами різних видів страхування для нерезидентів, і навпаки. Такі по-слуги обчислюються чи оцінюються на основі плати за послуги, що вклю-чається в загальну суму отриманих страхових премій, а не за загальною сумою страхових премій.
Фінансові послуги включають посередницькі та допоміжні послуги, за виключенням послуг підприємств з страхування життя та пенсійних фондів (які включаються в страхування життя та пенсійне забезпечення), а також страхові послуги, які здійснюються між резидентами та нерезидентами. Такі послуги можуть надаватись банками, фондовими біржами, факторин-говими компаніями, підприємствами-емітентами кредитних карток та ін-шими підприємствами. В цю статтю входять послуги, що надаються в зв’язку із здійсненням операцій з фінансовими інструментами, а також інші послуги, пов’язані з фінансовою діяльністю, такою як консультування, хранение цінних паперів та управління активами підприємств.
Комп’ютерні та інформаційні послуги поділяються на 3 підкомпонента: комп’ютерні послуги, послуги інформаційних агентств та інші послуги з надання інформації. «Комп’ютерні послуги» охоплюють послуги, пов’язані з апаратним та програмним забезпеченням, та послуги з обробки даних. Вони включають послуги технічного консультування та впровадження апаратних та програмних засобів; послуги технічного обслуговування і ре-монту комп’ютерів та периферійного обладнання; послуги з ліквідації ава-рійних збоїв, сервісне обслуговування та допомога в питаннях, пов’язаних з використанням комп’ютерних ресурсів, тощо. «Послуги інформаційних агентств» включають забезпечення засобів масової інформації новинами, фотографічними матеріалами та тематичними статтями. «Інші послуги з надання інформації» включають послуги, пов’язані з базами даних, — створення, хранение та розповсюдження даних та баз даних (в тому числі абонентські книги та списки адрес) як в інтерактивному режимі, так і на магнітних, оптичних чи друкованих носіях; та портали пошуку web-сторінок (послуги пошуку адрес Інтернету для клієнтів, які зробили запит за ключовим словом). Також вони включають пряму, не колективну підпи-ску на газети та журнали з використанням пошти, електронних каналів пе-редачі інформації чи інших засобів.
Роялті та ліцензійні платежі поділяються на 2 підкомпонента: права в системі «Франчайз» і аналогічні права; та інші роялті і ліцензійні платежі. Перший включає міжнародні платежі та надходження у вигляді зборів за використання прав «франчайз» та роялті, що сплачуються за використання зареєстрованих торгових марок. «Інші роялті та ліцензійні платежі» вклю-чають міжнародні платежі та надходження за використання на законних основах невиробленими, не фінансовими активами нематеріального харак-теру та правами власності (такими як патенти, авторські права, технологіч-ні процеси та конструкторські розробки) та використання, на сонові ліцен-зійних угод, вироблених оригіналів та прототипів (таких як рукописи, комп’ютерні програми, кінематографічні твори та звукові записи). При цьому не включаються платежі та надходження від прямого придбання чи продажу цих активів та прав (вони реєструються в КПБ на рахунку опера-цій з капіталом, а не як послуги), а також права на прокат аудіовізуальних продуктів, які діють протягом обмеженого періоду часу чи в обмеженому районі (які відносяться до статті «створення аудіовізуальних програм та пов’язані з ними послуги»).
Інші ділові послуги включають перепродаж за кордоном та інші зовні-шньоторгові послуги, операційний лізинг, різні ділові, професійні та технічні послуги (в тому числі юридичні, бухгалтерські, консультаційні, в галузі зв’язків з громадськістю), послуги в галузі архітектури, інженерні та інші технічні послуги, послуги в галузі сільського господарства, видобутку ко-рисних копалин та обробки продукції на місцях (в тому числі обробка від-ходів та очистка навколишнього середовища), інші ділові послуги.
Послуги приватним особам та послуги в сфері культури та відпочинку поділяються на 2 підкомпонента: створення аудіовізуальних програм та пов’язані з ними послуги; та інші послуги приватним особам та інші послу-ги в галузі культури та відпочинку. Стаття «створення аудіовізуальних програм та пов’язані з ними послуги» включає послуги та відповідні пла-тежі, пов’язані із створенням художніх фільмів (на плівці та відеокасетах), радіо- та телевізійних програм (в прямому ефірі чи в запису) та з записом музикальних творів. Вона враховує платежі та надходження від прокату; суми отримані акторами, постановниками, режисерами і т.д.; які є резиден-тами даної країни за постановки за кордоном, тощо. Стаття «інші послуги приватним особам та інші послуги в галузі культури та відпочинку» вклю-чає послуги, пов’язані з роботою музеїв, бібліотек, архівів, а також послуги з організації інших заходів в сфері культури, спорту та відпочинку.
Державні послуги, не віднесені до інших категорій включають всі інші зовнішньоекономічні операції з надання послуг держаними установами (в тому числі міжнародними організаціями), які не ввійшли в склад жодного з перелічених вище компонентів. Вони включають всі зовнішньоекономічні операції (з товарами та послугами) посольств, консульств, воєнних пред-ставництв та оборонних організацій, які здійснюються резидентами країни, в якій знаходяться ці посольства, консульства, воєнні представництва та оборонні організації, а також з іншими країнами світу. Не враховуються їх операції з резидентами тієї країни, інтереси яких представляють посольст-ва, консульства, воєнні представництва та оборонні організації, а також то-ргові операції, які здійснюються господарськими підрозділами, поштовими відділеннями на території цих посольств та консульств [14, 72-99].
Сукупність цих 11 компонентів класифікації послуг в основному відпо-відає відповідним компонентам класифікації ГАТС, за деякими винятками. По-перше, з ГАТС в більшості виключено державні послуги. По-друге, деякі операції, які в ГАТС розглядаються як послуги, в КПБ реєструються як товари (наприклад, товари, що відправляються за кордон для ремонту). По-третє, деякі компоненти КПБ, особливо поїздки, включають операції з то-варами. По-четверте, в КПБ входять роялті та ліцензійні платежі. За винят-ком платежем «франчайз», цей компонент в сферу ГАТС не входить.
ГАТС охоплює міжнародну торгівлю послугами, за виключенням пос-луг, що надаються органами державної влади (ті, що надаються на некоме-рційній основі та не є конкурентними по відношенню до інших постачаль-ників послуг — поліція, митниця, тощо), а також багатьох авіатранспортних послуг. Сторони, що приймали участь у затвердженні ГАТС визначили перелік послуг, що складається з 12 секторів та 155 підсе-кторів. Samsung galaxy s3 usb драйвер Цей перелік, які і перелік КПБ базується на Класифікації основних продуктів ООН (Central Product Classification of the UN), яка є частиною си-стеми взаємопов’язаних класифікацій видів економічної діяльності і про-дуктів (тобто товарів і послуг). Вона є стандартом для всіх продуктів, які виробляються в результаті економічної діяльності, в тому числі транспор-товані та нетранспортовані товари і послуги. Щодо товарів Класифікація основних продуктів (КОП) повністю узгоджена з Гармонізованою систе-мою опису та кодування товарів (ГС). Щодо послуг, то КОП є першою мі-жнародною класифікацією, що охоплює весь спектр послуг, що надаються.
Класифікація послуг, прийнята в СОТ, має таку структуру:
1. Ділові послуги
А. Професійні послуги:
(a) Юридичні послуги;
(b) Бухгалтерські та аудиторські послуги;
(c) Податкові послуги;
(d) Архітекторські послуги;
(e) Інженерні послуги;
(f) Інтегровані інженерні послуги;
(g) Послуги з планування міст та ландшафтної архітектури;
(h) Медичні та стоматологічні послуги;
(і) Ветеринарні послуги;
(j) Приватні послуги акушерів та медичних сестер, фізіотерапевтів та медичного персоналу;
(k) Інші.
В. Комп’ютерні та суміжні послуги:
(a) Консультаційні послуги, пов’язані із встановленням комп’ютерного обладнання;
(b) Послуги по застосуванню програмного забезпечення;
(c) Послуги, пов’язані з обробкою даних;
(d) Послуги, пов’язані з базами даних;
(e) Інші.
С. Послуги з досліджень та розробок:
(a) Послуги з досліджень та розробок в галузі природничих наук та тех-ніки;
(b) Послуги з досліджень та розробок в галузях суспільних та гуманіта-рних наук;
(c) Послуги з досліджень та розробок у міждисциплінарних галузях.
D. Послуги у сфері нерухомості
Е. Послуги при позиченні або лізингу без операторів
F. Інші ділові послуги
(a) Рекламні послуги;
(b) Послуги з ринкових досліджень та збору громадської думки;
(c) Консультативні послуги з управління;
(d) Послуги з консалтингу з питань менеджменту;
(e) Послуги з технічних випробувань та аналізу з метою сертифікації продукції;
(f) Послуги у сільському господарстві, полюванні та лісництві;
(g) Послуги у рибальстві;
(h) Гірничо-видобувні послуги;
(і) Послуги, що пов’язані з виробництвом;
(j) Послуги по розподілу енергії;
(k) Послуги з розміщення та постачання персоналу;
(l) Послуги щодо розслідувань та безпеки;
(m) Відповідні наукові та консультативно-технічні послуги;
(n) Послуги з догляду та обслуговування обладнання (не включаючи морських суден, літаків або будь-якого транспортного обладнання);
(о) Послуги з прибирання будівель;
(р) Фотографічні послуги;
(q) Послуги по пакуванню;
(r) Послуги друку та публікації;
(s) Договірні послуги;
(t) Інші.
2. ПОСЛУГИ ЗВ’ЯЗКУ
А. Поштові послуги
В. Кур’єрські послуги
С. Телекомунікаційні послуги:
(a) Послуги голосової телефонії;
(b) Послуги передачі пакетів даних;
(c) Послуги з передачі даних по комутаційних каналах;
(d) Телексні послуги;
(e) Телеграфні послуги;
(f) Факсимільні послуги;
(g) Послуги по приватним виділеним лініям;
(h) Послуги електронної пошти;
(і) Послуги з передачі голосових повідомлень;
(j) Інформація он-лайн та пошук і вибірка по базам даних;
(k) Електронний обмін даними (EDI);
(l) Надання послуг в області факсимільного зв’язку з доданням вартості, включаючи зберігання і відсилку, а також зберігання і отримання цих да-них;
(m) Конвертування кодів і протоколів;
(n) Інформація он-лайн і/або обробка бази даних (включаючи обробку передач);
(о) Інші.
D. Аудіовізуальні послуги
Е. Інші.
3. БУДІВНИЦТВО ТА СУМІЖНІ ІНЖЕНЕРНІ ПОСЛУГИ
А. Загальні будівельні роботи.
В. Загальні будівельні роботи для цивільного інжинірингу.
С. Роботи з установки та зборки.
D. Закінчення будівництва.
Е. Інші.
4. ПОСЛУГИ ДИСТРИБ’ТОРІВ
А. Послуги комісійних агентів.
В. Послуги оптової торгівлі.
С. Послуги роздрібної торгівлі.
D. Франчайзинг.
Е. Інші.
5. ПОСЛУГИ У СФЕРІ ОСВІТИ
А. Послуги у сфері початкової освіти.
В. Послуги у сфері середньої освіти.
С. Послуги у сфері вищої освіти.
D. Освітні послуги для дорослих.
Е. Інші послуги освіти.
6. ПОСЛУГИ З ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
А. Послуги каналізації і очищення стоків.
В. Послуги з прибирання сміття.
С. Санітарно-епідеміологічні послуги.
D. Інші.
7. ФІНАНСОВІ ПОСЛУГИ
А. Послуги страхування та послуги, що мають відношення до страху-вання:
(a) Послуги по страхуванню життя;
(b) Послуги страхування не пов’язані із страхуванням життя;
(c) Послуги по перестрахуванню та ретроцесії;
(d) Допоміжні послуги по страхуванню (в тому числі брокерські та аге-нтські операції).
В. Банківські та інші фінансові послуги (крім страхування):
(a) Прийом депозитів та інших позичкових коштів від населення;
(b) Кредитування всіх видів, включаючи споживчий кредит, кредит під заставу, факторинг і фінансування комерційних договорів;
(c) Фінансовий лізинг;
(d) Усі види послуг по переказу платежів та готівки;
(e) Гарантії та зобов’язання;
(f) Торгівля за власний рахунок чи за рахунок клієнтів, або на валютній біржі чи на позабіржовому ринку, або іншим наступним чином:
―    інструментами грошового ринку (в тому числі чеки, перевідні векселі, депозитні сертифікати);
―    іноземною валютою;
―    деривативами, включаючи, але не виключно, ф’ючерсні контракти і опціони;
―    інструментами, пов’язаними зі зміною курсів та процентних ставок, включаючи контракти «своп», форвардні контракти, тощо;
―    переказними цінними паперами;
―    іншими обіговими цінними паперами та фінансовими активами, в тому числі зливками (дорогоцінних металів).
(g) Участь в емісії всіх видів цінних паперів, включаючи гарантування розміщення їх випуску на ринку і розміщення в якості агента (публічна або закрита підписка) і надання послуг, що відносяться до випуску цінних па-перів;
(h) Брокерські операції на грошовому ринку;
(і) Операції по управлінню активами, такими як готівка та портфельні інвестиції, всі форми управління спільними інвестиційними проектами, управління пенсійними фондами, послуги депозитаріїв і трастові послуги;
(j) Послуги по здійсненню платежів і клірингових розрахунків за фінан-совими активами, включаючи цінні папери, деривативи та інші обігові до-кументи;
(k) Консультативні, посередницькі та інші допоміжні фінансові послуги з усіх видів діяльності, перелічених у статті 1В MTN.TNC/W/50, в тому числі відомості про позичальників та кредитний аналіз, дослідження та реко-мендації щодо інвестицій і портфелів цінних паперів, рекомендації з питань придбань, реструктуризації та стратегії діяльності підприємств;
(l) Забезпечення і передача фінансової інформації, обробка фінансових даних і надання відповідного програмного забезпечення провайдерами ін-ших фінансових послуг.
С. Інші.
8. СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ, ЩО ВІДНОСЯТЬСЯ ДО ОХОРОНИ ЗДО-РОВ’Я
А. Послуги лікарень.
В. Інші послуги стосовно здоров’я людини.
С. Соціальні послуги.
D. Інші.
9. ПОСЛУГИ, ЩО ПОВ’ЯЗАНІ З ТУРИЗМОМ
А. Послуги готелів та ресторанів.
В. Послуги туристичних агентств та агентів.
С. Послуги екскурсоводів.
D. Інші.
10. ПОСЛУГИ, ЩО ПОВ’ЯЗПНІ З ОРГАНІЗАЦІЄЮ ВІДПОЧИНКУ, КУЛЬТУРНИХ ТА СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ
А. Відпочинок (включаючи театр, концерти, цирк).
В. Послуги інформаційних агентств.
С. Бібліотеки, архіви, музеї та інші послуги культури.
D. Спортивні та інші послуги, пов’язані з організацією відпочинку.
Е. Інші.
11. ТРАНСПОРТНІ ПОСЛУГИ
А. Послуги морського транспорту:
(a) Перевезення пасажирів;
(b) Перевезення вантажів;
(c) Оренда суден з екіпажем;
(d) Обслуговування та ремонт суден;
(e) Послуги буксування;
(f) Допоміжні послуги для морського транспорту.
В. Внутрішній водний транспорт:
(a) Перевезення пасажирів;
(b) Перевезення вантажів;
(c) Оренда суден з екіпажем;
(d) Обслуговування та ремонт суден;
(e) Послуги буксування;
(f) Допоміжні послуги для внутрішнього водного транспорту.
С. Послуги авіаційного транспорту:
(a) Перевезення пасажирів;
(b) Перевезення вантажів;
(c) Оренда суден з екіпажем;
(d) Обслуговування та ремонт літаків;
(e) Допоміжні послуги для авіаційного транспорту.
D. Космічний транспорт.
Е. Залізничний транспорт:
(a) Перевезення пасажирів;
(b) Перевезення вантажів;
(c) Послуги буксування;
(d) Обслуговування та ремонт залізничного обладнання;
(e) Допоміжні послуги для залізничного транспорту.
F. Автомобільний транспорт:
(a) Перевезення пасажирів;
(b) Перевезення вантажів;
(c) Оренда машин з водієм;
(d) Обслуговування та ремонт автомобільного транспорту;
(e) Допоміжні послуги для автомобільного транспорту.
G. Трубопровідний транспорт:
(a) Транспортування палива;
(b) Транспортування інших товарів.
Н. Допоміжні послуги для всіх видів транспорту:
(a) Обслуговування вантажів;
(b) Послуги по збереженню та складуванню;
(c) Послуги вантажних агентств;
(d) Інші.
І. Інші транспортні послуги.
12. ІНШІ ПОСЛУГИ, НЕ ЗАЗНАЧЕНІ НІДЕ ІНДЕ [17]
Хоча сфера застосування правил ГАТС досить широка, деякі важливі для постачальників послуг питання не регулюються Угодою, зокрема:
―    імміграційні правила;
―    послуги уряду;
―    фіскальні і податкові заходи (гарантії того, що податки дійсно стяг-нуті на основі режиму найбільшого сприяння);
―    митна система (імпорт обладнання і товарів, необхідних для постав-ки послуги);
―    деякі аспекти захисту інвестора стосовно руху капіталу;
―    приватизація (процедури для монополій і державних торгових підп-риємств);
―    управління обмінним курсом.
З останнього питання СОТ співпрацює з МВФ та Світовим банком з метою створення умов для більшої економічної стабільності.
Повертаючись до питання класифікації послуг, слід зазначити, що оскі-льки сторони, що вели переговори про ГАТС, не змогли знайти універса-льного визначення для терміну «послуга», було вирішено, що Угода буде застосовуватися для всіх послуг, які можуть надаватись юридичними або фізичними особами.
В ГАТС виділяються такі 4 способи (методи) постачання послуг:
1. Транскордонне постачання: послуги надаються фірмою у одній краї-ні, а споживач знаходиться в іншій (наприклад, консультаційні послуги, що надаються через міжнародні телефонні мережі).
2. Споживання за кордоном: споживачі приїжджають до іншої країни, щоб отримати або придбати послуги. (наприклад, туристичні послуги, освіта тощо).
3. Комерційна присутність: постачальник через філіал, представництво, дочірню компанію чи іншу структуру надає послуги на території іншої країни, де знаходиться споживач (наприклад, послуги в країні філіалу іноземного банку).
4. Присутність фізичних осіб, які здійснюють подорож в країну спожи-вача для надання йому послуг (наприклад, відрядження консультантів, ме-диків тощо). Це також називається тимчасовим в’їздом. Можливість тим-часового в’їзду є важливою для менеджерів або спеціалізованого персоналу.
Концептуальною основою методу 1 та 2 є місце споживання послуги. У методі 1 споживач отримує послуги у власній країні, у методі 2 він їде у іншу країну. На противагу цьому, у методі 3 та 4 концептуальною основою є місце надання послуги (Рис.1). Правила ГАТС побудовані навколо цих чотирьох методів надання послуг.

Категория: Мои статьи | Добавил: Dnister (02.11.2011)
Просмотров: 837 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: